De manera més extensa, entre les tasques de l’Observatori Social, es poden citar:
- Recull, validació (i creació) si s’escau, d’indicadors per mesurar i analitzar l’evolució dels diferents fenòmens socials. Els indicadors han de ser comparables en el temps i, en la mesura del possible, amb la resta de països.
- Arribar a acords amb les diferents institucions andorranes generadores de dades socials, per crear un sistema de transvasament de dades fluid (fàcil per les institucions). Des de l’Observatori Social es farà una tasca d’assessorament per a una gestió òptima de les dades, i estarà a disposició per qualsevol feina de tractament de dades que no puguin assumir les institucions.
- Conformar sistemes integrats d’informació.
- A partir de les anàlisis, senyalar els temes emergents, els canvis de tendència.
- Promoure estudis sobre els temes, en funció dels canvis detectats, o de les mancances de informació. Promoure a més, estudis qualitatius que permetin analitzar amb més complexitat, les problemàtiques socials.
- Difusió i presentació pública dels resultats dels anàlisis de l’Observatori Social de manera periòdica (segurament dos cops l’any.)
- L’observatori Social ha de incloure subobservatoris per a cada sector de població: dones, gent gran, discapacitats, pobresa, infància i família. En aquest sentit, l’observatori ha de tenir especial cura de la detecció i l’evolució dels col·lectius més susceptibles de risc d’exclusió social.
- L’observatori Social ha de col·laborar amb els observatoris socials del nostre entorn: els indicadors s’han de poder comparar, la detecció de noves tendències a països de l’entorn pot alertar de possibles canvis en el nostre país.
- Centralitzar informació, bibliografia, estudis realitzats…tota la informació possible sobre l’evolució social del país.